Training Verkoop: voorbereiden, bezoeken, opvolgen
Een case. Bert is (en voelt zich) verantwoordelijk voor de verkoop en het genereren van nieuwe klanten. Tegelijkertijd verwacht men binnen het bedrijf dat hij en zijn team niet alleen eenmalig scoren, maar ook een beetje rekening houden met de kwaliteit en de opvolging. Berts verkopers zijn van goede wil, vooral aan tafel kunnen ze wel een potje breken. Iedere week komen er wel leads binnen. Bellen is soms een ander verhaal. Met name het ‘koude bellen’ schrikt menigeen af. Bert heeft eigenlijk het idee dat er uit zijn team en uit zijn salesproces meer te halen valt. Dat de omzet achterblijft bij zijn verwachtingen.
Herkent u elementen? Uit uw eigen praktijk of de mensen om u heen? Denk dan eens na over de training Verkoop; het voorbereiden, bezoeken en opvolgen van bezoekafspraken van Vendere Training en Coaching. Daarin gaan we aan de slag om het verkoopsucces van uw organisatie een flinke boost te geven. We helpen u (en/of uw verkopers) om meer te halen uit uw eigen investeringen. Jarenlange verkoopervaring, aan tafel en aan de telefoon, leerde ons namelijk een paar dingen:
1. Het tot stand brengen van een eerste contact vinden veel mensen spannend.
2. DGA, manager Verkoop, accountmanager; u bent pas echt tevreden als een klant omzet binnenbrengt.
3. Verkopers zijn (vaak) gericht op de korte termijn, een eerste afspraak is leuker dan een tweede.
4. Dit probleem is goed aan te pakken en op te lossen.
5. Dat levert geld op. En tevredener klanten. In omgekeerde volgorde
Wat is het?
Een inspirerende en doelgerichte training van een dag, twee dagen, of volledig op maat gesneden. Afhankelijk van hoe ver u wilt gaan. Een goede intake met u als opdrachtgever zorgt ervoor dat het programma naadloos aansluit bij uw dagelijkse verkoopsituatie. En in de training? Praktijk en theorie wisselen elkaar doorlopend af. Rollenspellen, live bellen en andere actieve oefeningen worden ondersteund door prikkelende theorie.
Voor wie?
Voor iedere professional die wil leren hoe je meer kunt halen uit je bestaande salescontacten. Dus voor DGA’s, binnendienstmedewerkers, accountmanagers, maar ook voor adviseurs en callcentermedewerkers. MBO+ werk- en denkniveau is vereist.
Wat doet het?
1. Het helpt uw verkopers om weer te ontdekken wat ze eigenlijk al wisten. Verkoop is een prachtig vak, dat met een paar slimme verbeteringen nog veel leuker is. Een echte verkoper is namelijk pas tevreden als hij zijn ultieme doel heeft gehaald. En dat ultieme doel is…
2. … meer omzet en langlopende contacten en contracten met uw klanten. Daar doet u het tenslotte voor.
De training
De volgende vragen (en uiteraard de bijpassende antwoorden) kunnen daarbij aan bod komen:
– Waar moet een goede verkoper aan voldoen?
– Hoe begin je zó positief aan het gesprek, dat veel bezwaren op voorhand verdampen?
– Welke vraagtechnieken zijn effectief, en welke minder?
– Hoe beïnvloed ik mijn gesprekspartner positief? Wanneer vraag ik om de order?
Door wie?
Door trainers die gepokt en gemazeld zijn in het verkoopvak, die zelf hun waarde hebben bewezen aan de telefoon, aan tafel, als leidinggevende in het vak van verkoop, marketing en communicatie. Trainers die er eer in scheppen om samen met u het gewenste resultaat te bereiken, terwijl ze ondertussen het meest optimale enthousiasme hebben en creëren.