Salestraining Binnendienst & Commercie
De commerciële binnendienst. Als we eerlijk zijn viel die de afgelopen jaren nogal tussen de wal en het schip. Verkopers deden de verkoop – lees: nieuwe klanten – en binnendienstmedewerkers zorgden voor de goede opvolging van die contacten door mooie offertes te schrijven en binnenkomende vragen keurig te beantwoorden. Prima hoor, als je vist in een redelijk vrije vijver. En als je je het kunt veroorloven om het klantcontact te beperken tot het beantwoorden van vragen.
Maar wat nu als voor u – net als voor heel veel collega-ondernemingen – een aantal van deze stellingen opgaan?
Klanten worden steeds mondiger.
– Kansen op (meer)verkoop liggen steeds meer bij inbellende klanten.
– De concurrentie in de markt is aanzienlijk.
– De grens tussen verkoop en klantbeheer wordt steeds vager.
– U denkt dat er aan de telefoon meer resultaat valt te behalen.
Dan is het de hoogste tijd om de aanwezige motivatie om te zetten in daadwerkelijke klantgerichtheid die uw bedrijf de broodnodige meer omzet bezorgt. Dan is het tijd voor de Vendere training Binnendienst & Commercie.
Wat is het?
Een inspirerende en doelgerichte training van een dag, twee dagen, of volledig op maat gesneden. Afhankelijk van hoe ver u wilt gaan. Een goede intake met u als opdrachtgever zorgt ervoor dat het programma naadloos aansluit bij de dagelijkse situatie. Een heel praktische tool die wij daarvoor inzetten is de Nulmeting.
Voor wie?
Voor de binnendienstprofessional die wil leren hoe je meer kunt halen uit telefonische klantcontacten. Voor callcentermedewerkers, binnendienstmedewerkers, accountmanagers. MBO+ werk- en denkniveau is vereist.
Wat doet het?
1. Het helpt uw binnendienstmedewerkers/ callcenter agents om te ontdekken wat ze eigenlijk al wisten. De telefoon is het middel bij uitstek om (extra) verkoop te genereren. Klanten en prospects die u bellen hebben een wens. Als u die goed beantwoordt door goed te luisteren en mee te denken is dit het gevolg…
2. … meer omzet en langlopende contacten en contracten met tevreden klanten. Daar doet u het tenslotte voor.
De training
Praktijk en theorie wisselen elkaar doorlopend af. Rollenspellen, live bellen en andere actieve oefeningen worden ondersteund en verdiept door prikkelende theorie.
Om u vast een idee te geven, de volgende vragen (en uiteraard de bijpassende antwoorden) kunnen daarbij aan bod komen:
– Hoe pik ik verkoopsignalen op van klanten en prospects?
– Hoe beïnvloeden twee mensen elkaar aan de telefoon? En hoe doe ik dat positief?
– Welke vraagtechnieken zijn er allemaal die ik kan toepassen? Hoe vaak kan ik doorvragen?
– Mensen die bellen willen toch gewoon dat hun vraag beantwoord wordt? (Nee.)
– Zijn service en verkoop niet tegenstrijdig aan elkaar? (Nee.)
– Is een klacht echt een kans? (Ja!)
– Hoe kan ik het maximale uit een inkomend telefoontje halen?
– Kan ik ook zelf klanten benaderen? (Ja!)
Door wie?
Door trainers die gepokt en gemazeld zijn in het verkoopvak, die zelf hun waarde hebben bewezen aan de telefoon, aan tafel, als leidinggevende in het vak van verkoop, marketing en communicatie. Trainers die er eer in scheppen om samen met u het gewenste resultaat te bereiken, terwijl ze ondertussen veel energie en enthousiasme creëren. Die desgewenst ter plekke uw lastigste klant bellen.