Salestraining Commerciële opvolging
Herkent u dit? U heeft een prima stel verkopers in dienst. Ze zijn van goede wil, zorgen voor leads, die ze met enthousiasme zelf opvolgen. En dan blijft het vaak stil. Uit een eerste afspraak komt soms een order, maar vaker niet. Waarom is dat? Hoe komt het dat veel verkoopteams (lees: hun managers) te kampen hebben met het probleem van gebrekkige commerciële opvolging? Dat de omzet achterblijft bij de verwachtingen?
Dat is het onderwerp van de training Commerciële Opvolging van Vendere Training en Coaching. We helpen u en uw verkopers om meer te halen uit uw eigen investeringen. Jarenlange verkoopervaring, aan tafel en aan de telefoon, leerde ons namelijk een paar dingen:
1. Verkopers willen wel.
2. Verkopers zijn (vaak) gericht op de korte termijn, een eerste afspraak is leuker dan een tweede.
3. Een prachtige lead betekent (daardoor) niet automatisch prachtige omzet.
4. Dit probleem is goed aan te pakken en op te lossen.
5. Dat levert geld op. En tevredener klanten. In omgekeerde volgorde.
Wat is het?
Een inspirerende en doelgerichte training van een dag, twee dagen, of volledig op maat gesneden. Afhankelijk van hoe ver u wilt gaan. Een goede intake met u als opdrachtgever zorgt ervoor dat het programma naadloos aansluit bij uw dagelijkse verkoopsituatie.
Wat doet het?
1. Het helpt uw verkopers om weer te ontdekken wat ze eigenlijk al wisten. Verkoop is een prachtig vak, dat met een paar slimme verbeteringen nog veel leuker is. Een echte verkoper is namelijk pas tevreden als hij zijn ultieme doel heeft gehaald. En dat ultieme doel is…
2. … meer omzet en langlopende contacten en contracten met uw klanten. Daar doet u het tenslotte voor.
De training
Praktijk en theorie wisselen elkaar doorlopend af. Rollenspellen, live bellen en andere actieve oefeningen worden ondersteund door prikkelende theorie. De volgende vragen (en uiteraard de bijpassende antwoorden) kunnen daarbij aan bod komen:
– Wanneer is mijn eerste afspraak goed voorbereid? Wat haal ik uit die eerste afspraak? En uit een tweede?
– Hoe vaak bel ik mijn klant? En met welk doel precies? Mag ik eigenlijk verwachten dat hij mij belt? (Nee.)
– Wat zijn de juiste vraagtechnieken? Hoe beïnvloed ik mijn gesprekspartner positief? Wanneer vraag ik om de order?
Door wie?
Door trainers die gepokt en gemazeld zijn in het verkoopvak, die zelf hun waarde hebben bewezen aan de telefoon, aan tafel, als leidinggevende in het vak van verkoop, marketing en communicatie. Trainers die er eer in scheppen om samen met u het gewenste resultaat te bereiken, terwijl ze ondertussen veel energie en enthousiasme creëren.