Klantgerichtheid als sleutel tot succes

    Stel: je bent klant bij een bedrijf. En je hebt een vraag, misschien wel een klacht, dus je belt of mailt met het bedrijf. Dan kom je doorgaans terecht bij de binnendienst, de service-afdeling, het Customer Care Centre of een andere afdeling met een mooie naam. Eén van die superbelangrijke knooppunten van klantcontact. Hoe wil je dan worden ontvangen? En hoe vaak gebeurt dat ook op die manier?

    Dat is vaak het uitgangspunt voor de trainingstrajecten die we geven aan de medewerkers die op dagelijkse basis het klantcontact onderhouden. We stellen jou als opdrachtgever dezelfde vragen en zoomen daarna in op verschillende aspecten van het vak van klantcontact. Veel voorkomende leerdoelen die we tegenkomen zijn deze:

    • Van reactief naar proactief, meer eigenaarschap nemen.
    • Vaker de telefoon pakken in plaats van steeds te mailen.
    • Echt contact maken aan de telefoon.
    • Effectief omgaan met klachten en bezwaren.
    • Commerciële kansen signaleren benutten: upsell en cross sell

    Waar zie jij de mogelijke groei? We geven medewerkers en managers inzicht in de eigen kwaliteiten en mogelijkheden en gaan vervolgens actief met ze aan de slag. Meeluisteren en meekijken, feedback geven, afgewisseld met interessante en diepgaande theorie. En wat mooi om een hele afdeling te zien groeien!

    Wil je een goed gesprek over de mogelijkheden van Vendere trainingen voor jouw bedrijf of organisatie? Plan direct een vrijblijvend kennismakingsgesprek in met een van onze specialisten.

      Training: De klant centraal

      Hoe zorg je voor een optimale klantbeleving, zowel telefonisch, schriftelijk als via social media? Hoe maak je een gesprek persoonlijk, leuk en venieuwend? Na deze driedaagse training beschik je over alle essentiële vaardigheden op het gebeid van klantgerichte communicatie. De training combineert theorie met een flinke dosis praktijk, waardoor je direct resultaat ervaart.

      Met behulp van praktijksituaties en rollenspellen verhogen we je kennis en inzicht. Ook ga je aan de slag met je eigen klanten. De trainer kijkt/luistert mee en je ontvangt één-op-één coaching op basis van je klantcontact via diverse media. Dankzij de concrete feedback boek je snel resultaat voor de lange termijn.

      Persoonlijke referenties

      “laten we wel wezen, het is geen vanzelfsprekende combinatie: verkoop en accountancy. Wij inhoudsmensen hebben wel eens koudwatervrees op dat terrein. Dan is het heel fijn om te werken met een partij die de accountancywereld goed begrijpt en die met vertrouwen en respect opereert. Waar ik echt veel van geleerd heb is training on the job. Door zelf te gaan bellen en gecoacht te worden voel ik me nu zekerder in de commerciële rol. Ik kan het iedere accountant aanraden.”

      Roland van Boekel,

      Directeur bij Philipsen Accountants | Adviseurs

      Food for thought

      Bij Vendere werken professionals met diverse achtergronden en jarenlange sales ervaring.
      Deze kennis en insights delen zij graag met u via Food for Thought en onze whitepapers.

      • Weerstand als kans: de 0-1-2-3 aanpak

        Weerstand! Iets niet willen. Vaak een uitdaging, maar als je er goed mee omgaat, kun je klanten juist tevreden stellen. In ‘het monster van de […]

      • Van MQL naar SQL: neem jij de lead?

        Leadgeneratie heeft in de afgelopen decennia veel ontwikkelingen doorgemaakt. Waar bedrijven vroeger zelf op zoek gingen naar leads, is het nu […]

      • De boemerangtechniek

        Het is stralend weer. De zon schijnt. De ideale dag om heerlijk met vrienden naar het strand te gaan. De één gaat lekker relaxt op z’n handdoek […]

      Schrijf je in en ontvang onze Food for Thought updates per mail

      Een greep uit onze klanten