Klantgerichtheid als sleutel tot succes
Stel: je bent klant bij een bedrijf. En je hebt een vraag, misschien wel een klacht, dus je belt of mailt met het bedrijf. Dan kom je doorgaans terecht bij de binnendienst, de service-afdeling, het Customer Care Centre of een andere afdeling met een mooie naam. Eén van die superbelangrijke knooppunten van klantcontact. Hoe wil je dan worden ontvangen? En hoe vaak gebeurt dat ook op die manier?
Dat is vaak het uitgangspunt voor de trainingstrajecten die we geven aan de medewerkers die op dagelijkse basis het klantcontact onderhouden. We stellen jou als opdrachtgever dezelfde vragen en zoomen daarna in op verschillende aspecten van het vak van klantcontact. Veel voorkomende leerdoelen die we tegenkomen zijn deze:
- Van reactief naar proactief, meer eigenaarschap nemen.
- Vaker de telefoon pakken in plaats van steeds te mailen.
- Echt contact maken aan de telefoon.
- Effectief omgaan met klachten en bezwaren.
- Commerciële kansen signaleren benutten: upsell en cross sell
Waar zie jij de mogelijke groei? We geven medewerkers en managers inzicht in de eigen kwaliteiten en mogelijkheden en gaan vervolgens actief met ze aan de slag. Meeluisteren en meekijken, feedback geven, afgewisseld met interessante en diepgaande theorie. En wat mooi om een hele afdeling te zien groeien!
Wil je een goed gesprek over de mogelijkheden van Vendere trainingen voor jouw bedrijf of organisatie? Plan direct een vrijblijvend kennismakingsgesprek in met een van onze specialisten.